Қолданысқа енген жаңа жол жүру ережесіне сәйкес, 7-қаңтардан бастап қазақстандықтар 12 жасқа дейінгі балаларды тек алдыңғы орында ғана емес, артқы орында да автокресломен ғана алып жүруге міндетті. Аталған талап орындалмаса, 10 мың теңге көлемінде айыппұл төлейді. Бұндай өзгерістердің тиімділігі қайсы, кемшілігі неде?
Кәрібай ТАСШАБАЕВ, заңгер:
– Көптеген елдерде бұл заң бұрыннан қолданыста бар. Балалардың қауіпсіздігі үшін оларды арнайы орындыққа отырғызу заң жүзінде талап етіледі. Елімізде жол-көлік оқиғалары жиі туындайтындықтан және жолда адам өлім-жітімі де көбейіп кеткендіктен еліміз осындай қадамға баруға мәжбүр болып отыр. Сондықтан бұл заңды қолдауға мәжбүрміз. Мен де ең алдымен адам қауіпсіздігі бірінші орында тұруы керек деп санаймын. Жол-көлік оқиғалары орын алғанда балалар көліктің терезесінен сыртқа ұшып кетіп жатады. Егер балаларға арналған арнайы автокресло болса жол-көлік оқиғасы орын алған кезде балаларды қауіпсіз жағдайда ұстап отырады. Енді бұл заңның қаншалықты тиімді болғанын алдағы уақытта жол-көлік оқиғасына қатысты статистикадан байқайтын боламыз. Сондықтан заңның тиімділігіне қатысты насихат жұмыстарын көбейту қажет.
Жұмажан ЖАҢБЫРОВ, Орталық Азия университеті Машина жасау және көлік институтының директоры:
–Бұл заңға халқымыз әлі дайын емес. Сондықтан көпшілік наразылық танытып жатыр. Мәселен, жаңа заң бойынша такси қызметтерін ұсынатын көліктер де автокресломен қамтамасыз етілуі тиіс. Ал, көптеген көліктерде бұл әлі болмағандықтан ендігі жерде балалы адамдар көшеде тұрып қалуы мүмкін. Немесе көп жанұяда үш баладан бар. Мәселен, үш бала автокреслода отырса, артында бос орын болмайды. Ата-ананың біреуі алдына жайғасқан күнде де, бір бала тіпті көлікке сыймай қалуы мүмкін. Бұдан бөлек, сол автокреслоларды бір жерге салу қажет көрінеді. Арнайы жүк салғышқа бәрі бірдей сыймайды. Ал салонның өзінде ұстасаң, көлікке артық адам тағы ала алмайсың. Осы бір мәселелерді тиісті орындар дұрыстап қарастырып, халыққа түсіндіруі керек секілді.